WordPress - Brugervenlighed & Notificationer

Hej,
Jeg vedligeholde en del WordPress-sider, og jeg kæmper tit med specielt 2 problemer, som jeg ikke har fundet en god løsning på:
- Brugervenlighed
En del brugere kæmper med at finde ud, hvordan man opretter indlæg, laver kommentarer, hvorfor de afventer godkendelse, osv. hvordan formidler I dette? Laver I en guide? Eller kan I deeplinke ned i "Nyt WP Indlæg" og sådan? - Notificationer
Jeg vil gerne at en liste af brugere får en mail når der er oprettet en nyt indlæg. Det kan nemt lykkes. Men jeg vil også gerne at en liste af brugere får en mail, når der er kommet en ny kommentar. Det er lidt sværere og har ikke fundet en god løsning på dette. Det skal være i digest, så alle ikke bliver spammet, hvis der er en diskussion igang.

Hej @simonpedersen
Jeg forstår ikke helt spørgsmål nr. 1 (Brugervenlighed) - kan du uddybe dette?
Med venlige hilsner Daniel Bahl (@db)
CEO – v5.dk ApS

1:
Ja, det kan godt være det kun er mig der har wordpress sider, der bruges af forældre og andre ikke så IT velbevandrede.
Det var mere udfra designvalg eller guides, om man kunne gøre noget for at guide folk nemmere ind mod oprettelse af brugere og lave indlæg? Hvad gør I? Punkt 1 er ikke så vigtig. Det var mere en diskussion.
Punkt 2 var mere der jeg ledte forgæves efter her og nu :)

- Test 1
- Test 2
EDIT: Dette var en nummeret liste, men bliver præsenteret som en punktformateret liste.
EDIT 2: Jeg kan ikke redigere forum-emnet, men godt redigere mine efterfølgende indlæg. Jeg kunne godt tænke mig at kunne redigere "hovedemnet" 30 mins efter.
Redigeret af
@simonpedersen
d. 02.03.2016 kl. 12:53

Hej Simon,
1. Noteret på TODO at vi skal kigge på punkt- og nummerede lister, så de får hvert sit CSS-objekt, så 1, 2, 3... virker.. Og "Rediger"-knap på hoved-indlæg er på vej, og kommer i næste update af v5.dk :-)
2. Jeg tror på at social logins (facebook-login) er med til at hjælpe mange igang med at bruge kommentar-systemet, eller endnu bedre, at udskifte kommentarsystemet med Facebooks, Livefyre eller Disqus.
Hvis man skal lave en web-løsning til det brede publikum i Danmark er mit bedste råd altid at kigge på nogle af de store tjenester som allerede bliver brugt af hundredetusindevis af danskere. Og nogle af de danske websider hvor Kommentar-funktionen ofte er i brug, er på online-medier som bl.a. BT, EB og MX.
BT bruger https://disqus.com/
EB bruger http://web.livefyre.com/comments/
MX bruger https://developers.facebook.com/docs/plugins/comments/
Her på v5.dk kiggede vi rundt på danske medier og populære hjemmeside, og fandt frem til at langt størstedelen af de sider hvor danskerne er mest engagerede er baseret på enten Facebooks kommentarsystem eller Disqus. Vi valgte derfor at gå med Disqus her, da det kan lidt mere end Facebooks system, bl.a. integration med vores eksisterende brugerdatabase.
Jeg håber dette svarede lidt på dit spørgsmål, det er hvertfald nogle af de tanker vi har gjort os her ifm. kommentar-systemet på vores blog.
Redigeret af
@db
d. 02.03.2016 kl. 14:40 Med venlige hilsner Daniel Bahl (@db)
CEO – v5.dk ApS

Og lige som sidebemærkning:
Der findes allerede lækre integration af ovennævnte tjenester til Wordpress.
WordPress Plugin-biblioteket indeholder en hel del plugins til integration af Facebook Comments, bl.a. denne: https://da.wordpress.org/plugins/facebook-comment-by-vivacity/
Disqus leverer sit eget plugin til WordPress som kan findes her: https://da.wordpress.org/plugins/disqus-comment-system/
Med venlige hilsner Daniel Bahl (@db)
CEO – v5.dk ApS