jeg synes simpelthen det er for groft!, De tog hans domæne som han har haft i 9 år!. www.orango.nu er ikke engang et Professionelt firma, de der billeder af mænd der er jo ikke selvlavet, de er købt..det eneste de har gjort var at putte et logo på :(
Hvor mange synes at domæneklagenævnets valg var dumt?
En lidt lam ting at tage stilling til, da det ikke vedkommer andre end Orango og ham der Peter Fejleborg :P
Selvfølgelig bør firmaet Orango, få overdraget dette domæne-navn. Ham gutten siger jo bare nej, for at være på tværs - og lokke flere penge ud af den virksomhed.
En lidt lam ting at tage stilling til, da det ikke vedkommer andre end Orango og ham der Peter Fejleborg :P
Selvfølgelig bør firmaet Orango, få overdraget dette domæne-navn. Ham gutten siger jo bare nej, for at være på tværs - og lokke flere penge ud af den virksomhed.
Rettet af Søren d. 22.11.2009 kl. 18:23
Det jeg nu tænker på det like den her måde
1. jeg køber et domæne og et mega dyrt webhotel til 3000 kr ( om året) og mit domæne hedder “ mango.dk”
2. en fyr tænker “ Hey vi skal oprette et firma der hedder mango Aps!”
Siden levere det samme som Orange aps
3. Mango Aps der levere danske webløsninger tænker “ ej vi skal da også have www.mango.dk”
4. Mango Aps, skriver en mail hvor der der står
“ Hej Mauran , vi her på Mango Aps tænkte om du ikke ville sælge dit domæne?, vores kunder tror sjovt nok at vi hedder Mango.dk selvom vi hedder mango.nu, vi tilbyder 500r”
5. jeg logger ind på min email og læser beskeden, jeg tænker sådan lidt.
Hvorfor skal jeg miste penge fordi et firma vil have mit domæne?
Hvorfor tjekkede det firma om domænet var ledigt før de oprettede det firma?
6. jeg skriver tilbage
“kære Mango aps, for 500 kr kan jeg ikke sælge mit domæne. men jeg er villig hvis i kan give en pris på 3000 kr eller derover
7. Mango aps læser min mail og tænker ” han vil sikkert trække penge ud af os", vi slæber ham fandme i domæneklagenævne
[u]Mine andre bemærkninger omkring Orange aps[/u]
på siden http://Orange.nuer der nogle logomænd, de logomænd er noget de ikke selv har lavet, de kommer fra iStockphotos. det jeg mener er at et firma der levere grafiske webløsninger osv burde da lave sit eget istedt for at købe noget og sætte deres hovede på det?
Hvorfor tjekkede de ikke om det danske domæne var ledigt før de oprettede firmaet?
Du sælger jo ikke dit webhotel.. Kun det domæne som hører dertil.. du kan jo bare købe et nyt domæne.. :)
Det ved jeg udemærket xD, men hvis du evt prøver at kigge på siden www.orango.dk..den side ser ikke særlig genemtænkt ud vel? så jeg spiller den udvidene webmaster :P
Til dels har Maurandk ret, det kan ikke være rigtigt at firmaer kan få privat personers domæner blot ved at registrerer et varemærke.
Maurandk: Dog ville han ikke sælge domænet og tilbød ikke et beløb, jeg er sikker på at hvis Peter/Orango.dk havde sagt “I kan købe det for xxxx DKK” havde Orango.nu købt det, men han ville jo ikke sælge det?
Nu har jeg et personligt forhold til en af ejerne af Orango, han er min gode ven helt fra barnsminde, men alligevel syntes jeg der skal være nogle mere klare regler på dette område, for det er jo træls hvis man bruger sit domæne til e-mails at andre pludselig snupper det, e-mail er en meget personlig ting og i med man overtager et aktivt domæne, overtager man også en personlig e-mail adresse.
Hvorvidt Orango.dk skal forblive i Peters hænder vil jeg lade domstolene om at afgøre, men jeg håber da at vi ud af denne sag får nogle klare regler for hvordan man som privatperson kan leje at domænenavn, man kan sikre sig forbliver ens.
Jeg syntes slet ikke loven skulle være sådan. Hvorfor skal andre kunne overtage et domæne på den måde? Der er jo allerede en anden der har det? Jeg syntes det er for dårligt at man så bare på den måde kan “nakke” det, ved at anmelde det.
Jeg syntes slet ikke loven skulle være sådan. Hvorfor skal andre kunne overtage et domæne på den måde? Der er jo allerede en anden der har det? Jeg syntes det er for dårligt at man så bare på den måde kan “nakke” det, ved at anmelde det.
Der er heller ikke nogen som forsøger at nakke det. I mine øjne har Orango forsøgt at samarbejde med ham Peter - og det har han nægtet.
Orango har en kommerciel grund til at bruge navnet, og ham Peter-gutten har den jo bare fordi han kan. Hvorfor så ikke videregive domænet til firmaet Orango?
Det ved jeg udemærket xD, men hvis du evt prøver at kigge på siden www.orango.dk..den side ser ikke særlig genemtænkt ud vel? så jeg spiller den udvidene webmaster :P
Jeg kan ikke se hvad din mening om Orango, har med sagen at gøre?
jamen altså.. jeg syntes så også 500 kroner er lige i underkanten. Hvad tjener de per opgave? 5000 - 10.000 kroner? Også vil de give sølle 500 kroner? Jeg syntes ikke de kan være bekendt at klage fordi de får afvist 500 kroner.
jamen altså.. jeg syntes så også 500 kroner er lige i underkanten. Hvad tjener de per opgave? 5000 - 10.000 kroner? Også vil de give sølle 500 kroner? Jeg syntes ikke de kan være bekendt at klage fordi de får afvist 500 kroner.
Det er her vi skal være sikker på at medierne har pyntet på det. Hvis Peter har forlangt mere, så har han også fået mere - men det har han helt sikkert ikke.
Der er heller ikke nogen som forsøger at nakke det. I mine øjne har Orango forsøgt at samarbejde med ham Peter - og det har han nægtet.
Orango har en kommerciel grund til at bruge navnet, og ham Peter-gutten har den jo bare fordi han kan. Hvorfor så ikke videregive domænet til firmaet Orango?
Jeg kan ikke se hvad din mening om Orango, har med sagen at gøre?
Altså, jeg tænker bare sådan lidt “måske vidste han ikke at det bare var domænet og ikke webhotellet osv” :o)
Webhotel - Plads til sine filer/ting.
Domæne - En adresse så at sige.
(Bare lige for, at sige det så alle ved det hundred procent.)
Moralsk og etisk. Vil jeg sige det er forkert. Men for et firma, som har et mærke de skal sælge. Så skal de sgu have det, hvis det ikke bliver brugt ordentligt. For firmaet. Er navnet vigtigt. For personen der har det/havde det. Kan det jo være ligemeget om han hedder, med et tre-cifrede tal bagved.
Det er jo lidt det samme som df.dk, som Dansk Folkeparti har villet have i RIGTIG lang tid, det har både været i TV-avisen osv., uden at det har bragt nogen sag med sig.. Så vidt jeg ved. :)
Og hvad betyder kommercielt produkt helt præcist :)?
Lolz
Et kommercielt produkt er et produkt som du vil sælge via en reklame.. Der er skam intet forbud imod at reklamere for sin egen blog så længe at man ikke vil have folk derind for at vil købe et produkt :)
Et kommercielt produkt er et produkt som du vil sælge via en reklame.. Der er skam intet forbud imod at reklamere for sin egen blog så længe at man ikke vil have folk derind for at vil købe et produkt :)
Fair nok :-)
Jeg reklamerede vidst med min blog engang, men der blev i sure, eller husker jeg forkert? Jeg har i hvertfald, ikke linket til noget jeg vil sælge :-)
Jeg reklamerede vidst med min blog engang, men der blev i sure, eller husker jeg forkert? Jeg har i hvertfald, ikke linket til noget jeg vil sælge :-)
Som jeg har forstået var det ikke din blog du reklamerede for.
Men jeg synes vi skal springe den snak over.. Du er velkommen til at reklamere for din side så længe du ikke sælger noget derinde :P Hvis du har flere spørgsmål så skriv det i privat :) så lukker vi nemlig offtopic her :)
Som jeg har forstået var det ikke din blog du reklamerede for.
Men jeg synes vi skal springe den snak over.. Du er velkommen til at reklamere for din side så længe du ikke sælger noget derinde :P Hvis du har flere spørgsmål så skriv det i privat :) så lukker vi nemlig offtopic her :)